95% done


Hur är det möjligt? Hur kan det vara 14 dagar kvar till avgång? 14!!!! Det var ju nyss 99. Jag förstår ingenting.

I natt har jag haft ont, jag vill skriva jätteont men jag lär få äta upp dom orden så jag skriver bara ont. Tryck i höfterna/bäckenbenet, sammandragningar och ett huvud som tryckts neråt samtidigt som det gjort ont i ryggslutet. 

Jag blir mer och mer orolig för förlossningen, tänker ofta på hur det skall gå- vad som ska hända. Och hur det ska hända. Vart det ska hända- HUR SKA JAG VETA att det händer? 

Jag är ett kontrollfreak- jag erkänner det- och jag HATAR barnmorskans och alla andras svar "du märker det" eller "antingen är det jättemycket- eller så är det så lite att du inte märker det"...Jahaaa men vilket klart och rakt besked. Jag vet att man inte kan säga att "såhär är det", men min kontrollhjärna behöver ett sånt svar för att slappna av. Jaja- jag märker väl det. 

Idag går jag från sjukskrivning för att ta 10dgr semester, sen den 10/7 tar jag mina första mammadagar 😊





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0