Drömmar

Vaknar ofta av drömmar. Dåliga oftast tyvärr. Det är inte alltid jag kommer ihåg vad jag drömde men jag vaknar med obehag och i panik. Det hjälper inte att jag tror på spöken och är garanterad att det spökar i den gamla herrgården som ligger på baksidan av vår lägenhet...Jag har även fått för mig att detta spöke är i vår lägenhet ibland...När bebis kommer och det blir mer "spring" om nätterna så  ska jag definitivt börja dra ner gardinerna!!!

Men i natt är det annorlunda. Jag vet inte vad jag drömde, men jag vaknar med världens vikt ångest. Jag äter sjukt onyttigt nu. Och jag skyller allt på graviditeten. Jag trycker i mig allt möjligt skit och mår sedan illa av det. Igår kväll till filmen blev det en halv påse chips, Cola och en halv choklad...Det var sista gången. Jag orkar inte tänka mer på vikten- jag har hela sommaren framför mig med glass och allt vad det innebär. Jag ska börja promenera. Jag bara SKA! Oavsett vad ni tänker. Inte banta.
Definitivt inte- men inte spåra ut heller. 

"Malin du är gravid, slappna av, ät vad du vill"...Halva tiden har gått och jag har gått upp 12 kg. För att jag äter som en häst. Det enda jag ska fortsätta med är frukosten- den ska jag få äta precis det jag är sugen på för där är det enda onyttiga juicen och brödet. Sen såklart när vi blir bortbjudna och om jag får supersug så ska jag unna mig. Men fan inte som det varit. 

Ni kanske inte tycker det är så farligt, men för mig som ständigt kämpat med vikten tycker detta är jättejobbigt. Alla går upp i vikt under graviditet- I know. Men inte ska det vara för att man trycker i sig godis, läsk och chips.

Slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0