V25 (24+5)

Idag tog jag med mig mormor på 25v kontrollen- hon fick hälsa på min bm och lyssna på sparkas (mitt nya smeknamn på guldfisken) hjärtslag. Hon mätte livmodern för första gången och förde in måtten i min nya journal. 


Jag ligger "precis där man ska" och hjärtslagen låg på 150s/m. Mitt järnvärde var betydligt bättre igen och det utan dom illamående-framkallande tabletterna så det var ju för väl! 

Vi pratade mycket om att jag ska lyssna på kroppen mer, säger ryggen ifrån allt för mycket så SKA jag sjukskrivas- som bm sa "bebis har ingen nytta av en mamma som är trasig"...Tåls att tänka på! Men än så länge så gör det bara ont vid vissa rörelser så jag härdar ut.

Det enda negativa, även en chock för mig, var att jag gått upp så mkt i vikt. Jag tänkte jag "börjar på måndag"- måste börja promenera. Det har verkligen inte varit nått promenad väder vill jag lova, och att gå ut o gå i regn o rusk när man inte mår 100 är inget jag förespråkar så nej- jag kan knappt komma ihåg när jag var ute och motionerade sist. Men nu är jag nära en gräns jag inte vill vara nära så hepphepp- mer promenader på schemat! Ska bara äta upp de två pkt delicatobollarna jag köpte på Ullared idag ://

ÅH ULLARED- i maj har jag och Veysel bestämt oss att åka dit o köpa "allt" till sparkas. Längtar ihjäl mig!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0